Een weekje op recreatiepark Klein Vink in Arcen.

Begin Juli was het dan weer zover , eindelijk genieten van een welverdiende vakantie. Het afgelopen jaar had de gezondheid me een beetje in de steek gelaten , maar nu het dan eindelijk een stuk beter ging was dit een reden te meer om er lekker van te genieten met het gezin. Dit jaar kozen we net als vorig jaar voor het mooie Limburg en wel het Plaatsje Arcen net onder Venlo.
De Roompot heeft er sinds dit jaar een park overgenomen genaamd Klein Vink. Na wat navraag te hebben gedaan op Karperwereld kwam ik er al snel achter dat de uitrusting mee moest (Ik geloof niet dat deze al ooit thuis is gebleven).
Dus zogezegd zogedaan , het corsa'tje weer afgeladen en op weg naar het zuiden van Nederland . En na zo'n 165 km waren we zoals de tom tam voorspelde op de plaats van bestemming. Eenmaal daar aangekomen en de paparassen te hebben geregeld reden we het park op. Het zag er meteen veelbelovend uit al dat water om je heen , en mijn oog viel eigenlijk meteen op het Baggermeer op de foto hieronder waar de zandzuiger inlag , waar dit jaar voor het eerst het vissen wordt toegestaan en waar voorheen alleen maar werd gesurfd en gewaterfietst. Bij de bungalow aangekomen konden we beginnen met het uitladen van de wagen en het inrichten van het huisje.

Direct maakte ik al kennis met een collega karpervisser die in dezelfde blok zat als ons. Voor de bungalow waren ook twee stekken op de visvijver van Klein Vink.
Naar horen zeggen zwommen hier de dikke jongens rond met een maximum gewicht van 15 a 16 kg en het meerendeel spiegels. Diezelfde avond direct het podje in het water gezet en met het catje de lijnen uitgevaren (na natuurlijk eerst wat te hebben gevogeld met de visvinder). Maar helaas de eerste avond leverde geen vis op en nachtvissen is daar niet toegestaan dus was opruimen de enige optie.
Diezelde avond maakte ik ook kennis met Roger Knol uit Limburg , die er al een weekje bezig was maar die niet veel goeds voorspelde. Het meerendeel van de karper zou een tweetal jaren terug gestorven zijn aan botulisme of zuurstofgebrek en waaren er dit jaar veel kleine schubjes opgezet om het bestand te vergroten.

De eerste dagen.....

De eerste dagen zat ik voor de bungalow maar kwam het beloofde goud niet boven water , alleen de kleine hongaartjes bleken de ballen wel interessant te vinden. Dag twee leverde dan ook geen grotere exemplaren op dan een pond of 6.
Zondag besloten we om het water even te laten voor wat het was en een dagtripje te maken naar het mooie Valkenburg.
Na de nodige kilometertjes over B-wegen kwamen we daar eindelijk aan maar toen begon het pas..... een parkeerplaats zoeken.
Toen we die eindelijk gevonden hadden gingen we het maar meteen hogerop zoeken en wel met de kabelbaan die ons naar de rodelbaan zou brengen wat ons erg leuk leek voor de kids.
Moeder de vrouw vond het maar niets zo te bengelen aan een staaldraadje , maar ging toch mee naar boven waar we on nog kostelijk vermaakt hebben en zoals het altijd gaat , kwam daar ook een einde aan en konden we weer met de stoeltjeslift omlaag om naar het lasergun schieten in de grotten te gaan , dit vonden ze te gek.....

Toch maar naar het Baggermeer...

Na wat rondgekekn te hebben besloot ik het toch maar te gaan proberen op het baggermeer zoals het daar genoemd werd.
Ik koos dit keer voor een D-rig met een felgroene pop-up fluorboillie genaamd green zing.
Al vrij snel volgde de eerste aanbeten en dat beloofde dus wel wat goeds , alleen het formaat viel nog even tegen en waren het ook hier in het algemeen spiegels met een mooie bouw.
Naast mij zat iemand met een ouderwetse bol trouvit te vissen die de ene beet naar de andere kreeg en die trouwens ook regelmatig achter zijn hengel aan moest omdat hij met de gesloten beugel viste
De diepte's varieeren daar trouwens enorm en lag zelf tegen het rechtse kantje op een metertje water.
De spiegels volgde elkaar redelijk snel op en dat was iets wat ik niet van het andere meertje gewend was , dus dat was fun...

De eerste hittegolf.....

Het was puffen daar aan het water , maar je moest er iets voor over hebben en gelukkig werden we na de schemering met rust gelaten door de bewaking , wat ons de mogelijkheid bood om wat langer door te vissen wat ook de nodige vissen opleverde.
Niet groot maar oersterk en dat is toch ook waar het om draait.
Op het park zelf werd weinig georganiseerd , en wat ze organiseerden liep meestal uit op een drama.
Dit zal wel een aanloop probleem zijn op een nieuw park van de Roompot. Op andere parken is het ook altijd goed dus ook hier zal het wel goedkomen en dat lijkt me dan ook geen argument om er niet naar toe te gaan.
Er is trouwens ook een thermaal bad waar je je lekker kunt laten verwennen

Een dagje Toverland in Sevenum...

Op dinsdag gingen we een dagje naar Toverland in Sevenum , waar het erg leuk vertoeven was , zo op het eerste gezicht leek het heel klein maar de atractie's staan zeer dicht op elkaar.
De nieuwste atractie viel bij onze kids goed in de smaak en ook ikzelf
kon me er niet van weerhouden om toch ook eens op die motoren te stappen om als een raket afgeschoten te worden.
Dit hebben we dan ook meerdere malen gedaan , en dan blijkt ook wat een klein park voor voordelen heeft ten opzichte van een grote , je hoeft namenlijk veel minder lang te wachten en kunt daardoor in veel meer atractie's stappen.
al met al ook weer een leuk dagje uit om af te wisselen met het vissen.

Tot slot......

Een leuke week gehad met veel zon , vissen een mooie omgeving en een rustig park , wel een klein zwembad en maar goed daar is de prijs dan ook naar.
Voor visliefhebber een scala aan mogelijkheden , mocht je vragen hebben over dit park dan kun je ons altijd mailen